Verkoopmedewerker
bij HEMA

Bij HEMA functioneer ik als de rechterhand van de filiaalmanager. Ik stuur medewerkers effectief aan op basis van omzet, door de winkel netjes, gevuld en geprijsd te houden. Door de beste service te bieden en de medewerkers instrueren om hier beter in te worden.

Natuurlijk sta ik achter de kassa. Vul ik de voorraad aan en bestel ik rookworst, tompoucen en ander gebak. Ik bouw schappen volgens de HEMA-formule. Sta klanten te woord naar de normen en waarden van HEMA. Bij afwezigheid van de filiaalmanager, ben ik eindverantwoordelijke en wordt er op mij gebouwd.

01.

Uitdragen van het merk HEMA

02.

Service bieden aan klanten

03.

Stimuleren van aankopen

04.

Aansturen van medewerkers

05.

Verantwoordelijk voor de winkel

HEMA

HEMA is een oer-Hollands winkelketen met meer dan 800 vestigingen in negen landen in twee continenten. HEMA onderscheidt zich met eigen unieke producten die het dagelijks leven beter, makkelijker en leuker maken. Echt HEMA.

HEMA als merk representeren

HEMA is een merk dat al sinds 1926 bestaat en is bijna niet weg te denken in ons Hollands cultuur. Dat vereist als medewerker dat je in klantcontact denkt en handelt volgens de normen en waarden van HEMA. Klanttevredenheid staat hoog in het vaandel. Bij HEMA staat de klant echt op nummer één.

Van medewerker naar woordvoerder

HEMA was vorig jaar enorm vaak in het nieuws omdat het dreigde om te vallen. Dit zorgde ervoor dat ik regelmatig schoot in de rol van woordvoerder. Ongeruste klanten die extra vaak komen winkelen om hun favoriete winkel te ondersteunen. Sinds een paar maanden is er nu een nieuwe eigenaar, dus er is weer rust. Maar het vereist enorm veel tact om de juiste informatie te geven aan de klant. Je kunt niet zomaar alles vertellen wat door de CEO op intranet gecommuniceerd is.